-->

статут

 

 

 

 

ЗАГАЛЬНІ  ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Гайсинська міська станція юних техніків /надалі Заклад/, є спільною власністю Гайсинської територіальної громади, управління якою здійснює Гайсинська міська рада /надалі - Засновник/.

1.2. Найменування:

- повне: Гайсинська міська станція юних техніків

- скорочене: станція юних техніків

1.3 .Заклад є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та валютний рахунки у банківських установах, круглу печатку, штампи та бланки зі своїм повним найменуванням.

1.4. Заклад знаходиться за адресою:

23700 Вінницька область,

Гайсинський район, м. Гайсин, вулиця Перемоги, будинок 1, корпус А, тел. 2-56-31

1.5. Заклад не відповідає за зобов'язання Засновника, а Засновник - за зобов'язання Закладу.

1.6. Гайсинська міська станція юних техніків здійснює навчання і вихо­вання громадян.

1.7. Заклад у своїй діяльності керується Кон­ституцією України, законами України, Закон України "Про позашкільну освіту", актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами МОН, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також Положенням про заклад позашкільної освіти.

1.8. Засновником Закладу  є Гайсинська міська рада.

Засновник або уповноважений ним орган здійснює фінансування закладу освіти, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, ін­женерні комунікації, обладнання, встановлюе їх статус,  організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.

1.9. Основними завданнями Закладу  є: виховання громадянина України;

    вільний розвиток особистості та формування її соціально-громадського досвіду;

   виховання у вихованців, здобувачів освіти і слухачів поваги до Конституції України, прав і свобод    

   людини та громадянина, почуття  власної гідності, відповідальності перед законом за   

   свої дії;

виховання у вихованців, здобувачів освіти і слухачів патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей Українського народу,      а також інших націй і народів;

    виховання у вихованців, здобувачів освіти і слухачів шанобливого ставлення до роди­ни та людей  

    похилого віку;

створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку вихованців, організація дозвілля вихованців, здобувачів освіти і слухачів , пошук його нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень;

виховання в учасників освітнього процесу свідомого ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих;

   формування здорового способу життя вихованців, здобувачів освіти і слухачів;

    здійснення інформаційно-методичної та організаційно масової роботи.

 

 

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ГАЙСИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ СТАНЦІЇ ЮНИХ ТЕХНІКІВ.

 

2.1. Гайсинська міська станція юних техніків проводить навчально-ви­ховну, організаційно-методичну та організаційно-масову роботу.

2.2. Заклад працює за річним планом роботи, по­годженим із Засновником.

2.3. Освітній процес здійснюється за типовими навчальними планами і програмами, затвердженими відповідними місцевими органами вико­навчої влади.

2.4. Навчальні програми можуть бути однопрофільними, комплексними і та­кими, що передбачають індивідуальне навчання учнів та навчання в групах або  об'єднаннях. Залежно від специфіки діяльності  Закладу навчання проводиться від одного місяця до кількох років.

2.5. Експериментальні навчальні плани складаються  Закладом з урахуванням типового навчального плану.

2.6. Індивідуальне навчання у   Закладі прово­диться відповідно до порядку, затвердженого МОН.

2.7. Середня наповнюваність гуртків, груп та інших творчих об'єднань у  Закладі становить, як правило, 10-15 вихован­ців, учнів .

Наповнюваність окремих гуртків, груп та інших творчих об'єднань уста­новлюється директором  Закладу залежно від про­філю, навчальних планів, програм та можливостей організації навчально-ви­ховного,тренувального процесу, рівня майстерності вихованців, учнів  і становить не більше як 25 вихованців, учнів .

2.8. Прийом до  Закладу може здійснюватися протягом навчального року  в міру  комплектування гуртків, груп та інших творчих об'єднань/ за бажанням вихованців, учнів  і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, як на безконкурсній основі, так і за конкурсом, умови якого розробляються Закладом.

До Закладу зараховуються вихованці, учні  , як правило, віком від 5 до 18 років.

2.9. Освітній процес у Закладі здійснюється диференційовано /відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, здобувачів освіти  з урахуван­ням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я/ з використанням різних організаційних форм роботи: заняття, гурткова робота, клубна робо­та , урок, лекція, індивідуальне заняття, конференція, семінар, курси, читання, вікторина, змагання, навчально­тренувальні заняття, похід, екскурсія, експедиція, практична робота в лабора­торіях, майстернях.

2.10 . Навчальний рік у Закладі починається 1 вересня.

Комплектування гуртків, груп та інших творчих об'єднань здійснюється у період з 1 до 15 вересня  ,який вважається робочим часом керівника гуртка.

Тривалість навчального року в Закладі   уста­новлюється МОН.

У канікулярні, вихідні та святкові дні Заклад може працювати за окремим планом, затвердженим керівником цього закладу.

Заклад створює безпечні умови навчання, вихо­вання та праці.

2.11. Тривалість одного заняття /уроку/ в Закладі визна­чаеться навчальними планами і програмами з урахуванням психофізиологічно­го розвитку та допустимого навантаження для різних вікоких категорій і становить для вихованців,здобувачів   освіти :

віком від 5 до 6 років - 30 хвилин;

віком від 6 до 7 років - 35 хвилин;

старшого віку - 45 хвилин.

Короткі перерви між заняттями /уроками/ є робочим часом керівника гур­тка і визначається режимом щоденної роботи Зак­ладу.

2.12. Гуртки, групи та інші творчі об'єднання Закладу класифікуються за трьома рівнями:

початковий рівень-творчі об'єднання, діяльність яких спрямована на за­гальний розвиток вихованців, здобувачів освіти , виявлення їх здібностей та обдарувань, прищеплення інтересу до творчої діяльності;

основний рівень-творчі об'єднання,які розвивають інтереси вихован­ців, здобувачів освіти , дають їм знання,  практичні уміння та навички, за­дольняють потреби у професійній орієнтації;

вищий рівень-творчі об`єднання за інтересами для здібних і обдарованих вихованців, здобувачів освіти .

Відповідно до рівня класифікації визначаються мета і перспективи діяльності гуртків, груп та інших творчих об`єднань,їх чисельний склад, оби­рається програма.

2.13. Заклад може організовувати роботу своїх гуртків, груп та інших творчих об`єднань у приміщеннях загальноосвітніх закладів.

2.14 . Заклад проводить інформаційно-методичну роботу, спрямовану на удосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності.

УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ.

3.1. Учасниками освітнього процесу в Закладі є:

вихованці, здобувачі освіти;

директор ,методист;

батьки або особи, які їх замінюють;

представники підприємств, установ та організацій, які беруть участь у освітньому  процесі.

3.2 . Вихованці, здобувачі освіти Закладу мають гарантоване державою право на:

здобуття позашкільної освіти відповідно до їх здібностей, обдару­вань, уподобань та інтересів;

навчання в декількох гуртках, групах та інших творчих об`єднаннях в од­ному  Закладі;

безпечні та нешкідливі умови навчання та праці;

користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною базою  Закладу;

участь у різних видах навчальної роботи, у конференцiях, олiмпiадах, зма­ганнях, виставках, конкурсах та iнших масових заходах;

представлення в органах громадського самоврядування  Закладу;

вiльне вираження поглядiв, переконань;

захист вiд будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного на­сильства, від дій педагогічних та інших працівників,  які порушують їх пра­вапринижують честь i гiднiсть.

3.3. Вихованці, здобувачі освіти  Закладу зо­бов`язані:

оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками; пiдвищувати за­гальний культурний рiвень;

дотримуватись морально-етичних норм;

брати посильну участь у рiзних видах трудової діяльності;

бережливо ставитися до державного, громадського i особистого майна;

дотримуватися вимог статуту, правил внутрiшнього розпорядку  Закладу.

3.4. Педагогiчнi працiвники  Закладу мають право на:

внесення керівництву  Закладу та органам уп­равління освітою пропозицій щодо поліпшення освітнього проце­су,   подання на розгляд керiвництву   Закладу та педагогiчної ради пропозицій про моральне та матеріальне заохочення вихо­ванців, учнів , застосуваня стягнень до тих, хто порушує правила внутрішнього трудового розпорядку, що діють у закладі позашкільної освіти;

вибір форм підвищення педагогічної майстерності;

участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів, інших органів самов­рядування  Закладу, у заходах, пов’язаних з орга­нізацією навчально-виховної роботи;

вибір педагогічно обгрунтованих форм, методів, засобів роботи з вихован­цями, учнями ;

захист професійної честі, гідності відповідно до законодавства;

соціальне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на них завдань;

об’єднання у професійні спілки, участь в інших об’єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством.

3.5. Педагогічні працівники  Закладу зо­бов’язані:

виконувати навчальні плани та програми;

надавати знання, формувати вміння і навички з різних напрямів позаш­кільної освіти диференційовано, відповідно до індивідуальних можливос­ей, інтересів, ,нахилів, здібностей вихованців, здобувачів освіти ;

сприяти розвиткові інтелектуальних і творчих здібностей, фізичних якос­тей вихованців, здобувачів освіти,  відповідно до їх задатків та запитів, а також збереженню здоров’я;

визначати мету та конкретні завдання позашкільної освіти вихован­ців, здобувачів освіти , вибирати адекватні засоби їх реалізації;

здійснювати педагогічний контроль за дотриманням вихованцями, здобувачами освіти  морально-етичних норм поведінки, правил внутрішнього трудового розпорядку  Закладу, вимог інших документів, що регламентують організацію освітнього процесу;

дотримуватись педагогічної етики, поважати гідність вихованця, здобувача освіти , захищати його від будь-яких форм фізичного, психічного насильства; виховувати своєю діяльністю повагу до принципів загальнолюдської моралі;

берегти здоров’я вихованців, здобувачів освіти , захищати їх інтереси, про­пагувати здоровий спосіб життя;

виховувати повагу до батьків, жінки, старших за віком, до народних тради­цій та звичаїв,   духовних і культурних надбань народу України;

постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, за­гальну і політичну культуру;

вести документацію, пов’язану з виконанням посадових обов’язків (журна­ли, плани роботи тощо);

виховувати особистим прикладом і настановами повагу до державної сим­воліки, принципів загальнолюдської моралі;

дотримуватися вимог статуту  Закладу, викону­вати правила внутрішнього розпорядку та посадові обов’язки;

брати участь у роботі педагогічної ради  Зак­ладу;

виконувати накази і розпорядження керівника  Закладу, органів державного управління, до сфери управління яких належить заклад.

3.6. Викладачі, керівники гуртків, груп та інших творчих об’єднань  Закладу працюють відповідно до розкладу занять, зат­вердженого його керівником.

3.7. Обсяг педагогічного навантаження у Зак­ладі визначаеться керівником закладу згідно із законодавством і затвер­джується.  Перерозподіл або зміна педагогічного навантаження протягом навчального року здійснюється керівником  Закладу у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами,  що передбача­ються робочим навчальним планом, а також за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

3.8. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконан­ня професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.

3.9. Педагогічні працівники  Закладу підлягають атестації, як правило, один раз на п’ять років відповідно до  порядку, вста­новленого МОН.

3.10. Батьки вихованців, здобувачі освіти та особи, які їх замінюють, ма­ють право:

обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів гро­мадського самоврядування  Закладу;

звертатися до органів управління освітою, керівника  Закладу та органів громадського самоврядування цього закладу з питань навчання та виховання дітей;

приймати рішення про участь дитини в інноваційній діяльності  Закладу;

брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази  Закладу;

захищати законні інтереси вихованців, здобувачів освіти в органах гро­мадського самоврядування  Закладу та відповідних державних, судових органах.

УПРАВЛІННЯ   ЗАКЛАДОМ.

4.1. Керівництво  Закладом здійснює його дирек­тор, який може бути тільки громадянином України, що має вищу педагогічну освіту і стаж педагогічної роботи не менше як три роки, успішно пройшов підготовку та атестацію керівних кадрів освіти в порядку, встановленому МОН.

4.2. Керівник, заступник керівника, педагогічні та інші працівники Закладу призначаються на посади і звільняються з по­сад відповідно до законодавства.

4.3. Керівник  Закладу:

здійснює керівництво колективом, забезпечує раціональний добір і роз­становку кадрів, створює належні умови для підвищення фахового рівня пра­цівників;

організовує освітній процес;

забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок вихованців, здобувачів освіти ;

створює належні умови для здобуття вихованцями, здобувачами освіти  по­зашкільної освіти;

забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієніч­них та протипожежних норм, охорони праці;

розпоряджається в установленому порядку майном і коштами  Закладу;

організовує виконання кошторису доходів і видатків  Закла­ду, укладає угоди з юридичними та фізичними особами, в установленому поряд­ку вікриває рахунки в установах банків або органах Державного казначей­ства;

установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу пра­цівникам   Закладу відповідно до законодавства;

представляє  Заклад в усіх підприємствах, установах та орга­нізаціях і відповідає перед засновником (власником) за результати діяльності закладу;

дає дозвіл на участь діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників культурно-освітніх закладів, підприємств, установ та орга­нізацій, інших юридичних або фізичних осіб у освітньому процесі;

забезпечує право вихованців, здобувачів освіти  на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

видає в межах своєї компетенції накази та розпорядження і конролює їх виконання;

застосовує заходи заохочення та дисциплінарні стягнення до працівників  Закладу;

затверджує посадові обов’язки працівників зазначеного закладу;

4.4. Керівник  Закладу є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління  Закладом;

4.4 Педагогічна рада  Закладу:

розглядає плани, підсумки і актуальні питання навчальної,трену­вальної, виховної, організаційно-масової та інформаційно-методичної роботи закладу, його структурних підрозділів, гуртків, груп та інших творчих об’єд­нань, а також питання дотримання санітарно-гігієнічних вимог, забезпечення техніки безпеки, охорони праці;

розробляє пропозиції щодо поліпшення діяльності закладу позашкільної освіти, утворення нових гуртків, груп та інших творчих об’єднань;

визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, впро­вадження в освітній процес досягнень науки і передового педаго­гічного досвіду;

створює у разі потреби експертні та консультаційні комісії за напряма­ми роботи;

порушує клопотання про заохочення педагогічних працівників тощо.

4.5 . Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб  Закладу. Кількість засідань педагогічної ради визна­чається їх доцільністю, але не може бути менше ніж два на рік.

4.6 . Органом громадського самоврядування  Зак­ладу є загальні збори (конференція) цього закладу.

У період між загальними зборами (конференціями) діє рада  Закладу, діяльність якої регулюється статутом цього закладу.

У  Закладі за рішенням загальних зборів (кон­ференції) або ради  Закладу можуть створюватись і діяти піклувальна рада, здобувачів освіти та батьківський комітети, а також ко­місії, асоціації тощо.

СТРУКТУРА  СТАНЦІЇ  ЮНИХ ТЕХНІКІВ.

5.1. Згідно із затвердженими для кожної установи штатними нормами і в межах бюджетних асигнувань при наявності 10 гуртків одного напряму ство­рюються такі відділи:

- основи технічного моделювання;

- спортивно-технічний;

- виробничо-технічний;

- науково-технічний.

Відділи організаційно-масової роботи та інструктивно-методичної роботи створюються на станції юних техніків незалежно від кількості гуртків.

Посади завідуючого відділом, методиста, вводяться згідно зі штатними нормативами, у встановленому порядку.

5.2. Відділ основи технічного моделювання об’єднує гуртки та клуби різ­них профілів: підготовчі, технічні, юних конструкторів та інші.

5.3. Спортивно-технічний відділ об’єднує гуртки, клуби і лабораторії: авіа-, ракето-судно-, автомодельні, картингу, радіоспортивні, ракето-космічні та інші.Відділ може мати у своєму розпорядженні споруди для проведення навчально-тренувального процесу і змагань (авіа-, автомодельний кордод­ром, басейн для судномоделей, картодром та інше), зал для проведення змагань з трасових автомоделей, гараж для навчальних автомобілів та мотоциклів.

5.4 .Виробничо-технічний відділ об’єднує гуртки та майстерні: констру­ювання транспортної, будівельної, малогабаритної сільськогосподарської і побутової техніки, лабараторії раціоналізаторів, винахідників, ручної оброб­ки матеріалів та інші.

5.5. Науково-технічний відділ об’єднує гуртки, клуби,  лабараторії: тех­нічні, електротехніки, робототехніки, радіотехніки, обчислювальної техніки та інформатики, дизайну, кіно, фототехнічні.

5.6. Відділ організаційно-масової роботи організовує виставки з техніч­ної творчості учнів, змагання, конкурси.

5.7. Відділ інструктивно-методичної роботи повинен мати: методичний ка­бінет, бібліотеку, підрозділ комп’ютерної та розмножувальної техніки.У ме­тодкабінеті накопичується спеціальна та методична література, матеріали з досвіду роботи гуртків, секцій МАН, науково-технічних об’єднань, клубів за інтересами, рекомендації по організації технічної творчості, профорієнта­ційної роботи з здобувачами освіти, проведення оглядів, виставок, свят, змагань тощо.

ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА  СТАНЦІЇ ЮНИХ ТЕХНІКІВ

  6.1. Фінансово-господарська діяльність  Закла­ду провадиться відповідно до законодавства та статуту  Зак­ладу.

6.2. Фінансування  Закладу здійснюється за ра­хунок коштів бюджету Гайсинської міської ради.

Фінансування також може здійснюватись за рахунок додаткових джерел фі- нансування, не заборонених законодавством.

6.3. Додатковими джерелами формування коштів  Закладу є:

кошти, отримані за надання платних послуг відповідно до переліку, зат­вердженого Кабінетом Міністрів України, та у порядку , встановленому МОН, за погодженням з Мінфіном та Мінекономіки;

кошти гуманітарної допомоги;

добровільні грошові внески, матеріальні цінності підприємств, уста­нов, організацій та окремих громадян;

кредити банків;

інші надходження.

Кошти, отримані  Закладом з додаткових джерел фінансування, використовуються для провадження діяльності, передбаченої його статутом.

6.4. Заклад у процесі провадження фінансо­во-господарської діяльності має право:

самостійно розпоряджатися коштами господарської та іншої діяльності відповідно до його статуту;

користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких він розташова­ний;

розвивати власну матеріальну базу, мережу оздоровчих, профільних табо­рів, туристичних баз;

володіти, користуватися і розпоряджатися майном відповідно до законо­давста та статуту;

виконувати інші дії, що не суперечать законодавству та статуту  Закладу.

Матеріально-технічна база  Закладу включає приміщення,споруди,обладнання,засоби зв’язку, транспортні засоби,  земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, що перебуває в його користуванні.

6.5. Бухгалтерський облік здійснює бухгалтерія відділу освіти Гайсинської міської ради.

 

ДІЯЛЬНІСТЬ  СТАНЦІЇ ЮНИХ ТЕХНІКІВ У РАМКАХ МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА

7.1. Заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, брати участь у міжнародних заходах.

Заклад має право укладати угоди про співробіт­ництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою, нав­чальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями,  громадськими об’єднаннями інших країн у встановленому законодавством порядку.

ДЕРЖАВНИЙ КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ  СТАНЦІЇ ЮНИХ ТЕХНІКІВ

8.1. Державний контроль за діяльністю  Закладу здійснює МОН, Державна служба якості освіти України, відділ освіти Гайсинської міської ради,  до сфери управління яких належить Зак­лад, органи місцевого самоврядування .

8.2.Основною формою державного контролю за діяльностю міської станції юних техніків є державна атестація, яка проводиться не рідше ніж один раз на 10 років у порядку, встановленому МОН.

 

 

 

 

 

Гайсинський міський голова                                             Гук А.І.